Πέμπτη 26 Φεβρουαρίου 2009

6 ταινιες απο 10 χωρες για μαθητες στο ECOKIDS ‘09

Πρεμιέρες, ταινιες βραβευμενες με Οσκαρ
16 ταινιες απο 10 χωρες για μαθητες στο ECOKIDS ‘09
στο δημοτικό Κινηματογράφο & το Ενυδρειο στη Ροδο 30 Μαρτίου 4 Απριλίου ‘09

Οι φετινές προφεστιβαλικές εκδηλώσεις για μαθητές της Ρόδου που οργανώνει το Φεστιβάλ Ecofilms και προσφέρει δωρεάν σε δασκάλους και μαθητές της Ρόδου ο Δήμος Ροδίων, περιλαμβάνουν πολλές ταινίες τις οποίες θα δουν, όπως κάθε χρόνο, πρώτοι οι μαθητές της Ρόδου σε πρεμιέρα πριν από τους γονείς τους, στις εκδηλώσεις που θα πραγματοποιηθούν στο Δημοτικό θέατρο του Δήμου Ροδίων και στο χώρο του Ενυδρείου, από 30 Μαρτίου ως 4 Απριλίου 2009.
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει συνολικά 16 ταινίες. Ορισμένες από αυτές παρουσιάζονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Ανάμεσά τους και η βραβευμένη με ΟΣΚΑΡ 2008 καλύτερης ταινίας μικρού μήκους κινουμένων σχεδίων «Ο ΠΕΤΡΟΣ και Ο ΛΥΚΟΣ». Άλλες πάλι κάνουν την Ευρωπαϊκή τους πρεμιέρα στη Ρόδο!
Το πρόγραμμα επιμελήθηκε φέτος το επιτελείο του Φεστιβάλ Ecofilms σε συνεργασία με το Δίκτυο Οπτικοαουστικής Παιδείας και τα κείμενα για το αφιέρωμα στα κινούμενα σχέδια επιμελήθηκε η πανεπιστημιακός κ. Αναστασία Δημητρά.

Αφιέρωμα του ECOKIDS σε 9 ταινίες Animation
Οι ταινίες και οι τεχνικές τους
Το animation είναι μια τέχνη που δίνει απεριόριστες δυνατότητες στους δημιουργούς, να πειραματιστούν με διαφορετικά υλικά και πολλές τεχνικές. Η λέξη προέρχεται από την λατινική λέξη anima που σημαίνει ψυχή. Animation σημαίνει δίνω ζωή, ζωντανεύω τους ήρωές μου. Είναι ο τρόπος να ζωντανέψεις τους ήρωές σου στην οθόνη και να διηγηθείς μια ιστορία στους φίλους σου. Ο κάθε δημιουργός επιλέγει την καταλληλότερη τεχνική animation που, κατά την γνώμη του, τον βοηθάει να υλοποιήσει το όραμά του.
Οι περισσότερες ταινίες animation δημιουργούνται με την τεχνική του σχεδιασμού των κινούμενων σκίτσων. Μια τεχνική που ο Walt Disney έκανε γνωστή σε όλο τον κόσμο, με πρωταγωνιστές τους πασίγνωστους ήρωες του, Mickey Mouse και Donald Duck. Η τεχνική του σχεδιασμού των κινούμενων σκίτσων είναι ίσως η πιο συνηθισμένη τεχνική animation που χρησιμοποιείται από τους δημιουργούς και ονομάζεται κλασσικό κινούμενο σχέδιο. Ο κάθε καλλιτέχνης σχεδιάζει τους ήρωες του αρχικά στο χαρτί και στην συνέχεια τους αντιγράφει με μελάνι σε ζελατίνες, ανάλογα με την αισθητική που θέλει να έχει η ταινία του. Σε κάθε χαρτί σχεδιάζει τον ήρωα με λίγο διαφοροποιημένη την πόζα του από το προηγούμενο σχέδιο. Αυτή η διαδικασία επαναλαμβάνεται πολλές φορές, μέχρι να ολοκληρωθεί μια κίνηση. Η εργασία που περιγράψαμε επαναλαμβάνεται για περίπου 25 φορές μέσα σε ένα δευτερόλεπτο. Κάθε φιγούρα αφού πρώτα σχεδιάζεται στην συνέχεια βάφεται. Έπειτα φωτογραφίζεται το κάθε σχέδιο ξεχωριστά. Όταν τα σχέδια προβληθούν στην ταχύτητα των 25 εικόνων σε ένα δευτερόλεπτο, τότε παρουσιάζεται το μαγικό αποτέλεσμα της κίνησης.

1. Το Οσκαρ 2008 για τη καλύτερη ταινια μικρου μηκους κινουμενων σχεδιων "Peter & the Wolf" (Ο Πέτρος και ο Λύκος) ΠΟΛΩΝΙΑ-ΑΓΓΛΙΑ Ελληνική πρεμιέρα
«Ο Πέτρος και ο λύκος», η βραβευμένη με Οσκαρ παραγωγή της BreakThru Films, βασισμένη στο κλασικό έργο του Σεργκέι Προκόφιεφ, σκηνοθετήθηκε από την βραβευμένη με BAFTA (Βραβείο της Βρετανικής Ακαδημίας για τον Κινηματογράφο και την Τηλεόραση)Σούζι Τέμπλτον, με νέα μουσική από την Ορχήστρα Φιλαρμόνια. Η αγαπημένη εδώ και πέντε γενιές παιδιών ιστορία εδώ παίρνει περιβαλλοντικές διαστάσεις, ενώ παραμένει πιστή στο κλασικό έργο. Ο Πέτρος και ο λύκος δημιουργήθηκε στα, παγκοσμίως γνωστά στούντιο Se-ma-or, στην Πολωνία χρησιμοποιώντας την καρέ- καρέ λήψη κουκλών (πρωτοπόροι της τεχνικής αυτής ήταν οι δημιουργοί του Γουάλας και Γκρόμιτ, στα στούντιο Άρντμαν) καθώς και υψηλής τεχνολογίας ψηφιακές μηχανές και προηγμένης τεχνολογίας τετρακαναλικό ήχο.
Η υπόθεση
Ο Πέτρος είναι ένα ορφανό παιδί που ζει σε ένα οχυρωμένο αγροτόσπιτο στην άκρη ενός μεγάλου Ρωσικού δάσους με τον υπερπροστατευτικό Παππού του. Απομονωμένος από τους κατοίκους της πόλης και περιφρονημένος από τα παιδιά του χωριού, ο Πέτρος έχει μόνο δύο φίλους, την Πάπια του και ένα σκανταλιάρικο Πουλί, που τον προτρέπουν να αναζητήσει την περιπέτεια πέρα από τον φράχτη του αγροτόσπιτου. Παρά τις απαγορεύσεις του Παππού, η περιέργεια του Πέτρου τον παρακινεί να πάει παραπέρα. Η πρώτη περιπέτεια λήγει άδοξα και ο Πέτρος αναγκάζεται να γυρίσει στο σπίτι. Αλλά τότε εμφανίζεται ο λύκος έτοιμος να χορτάσει την πείνα του με τα ζώα της αυλής. Ο Πέτρος δεν μπορεί να μείνει μέσα στην ασφάλεια του σπιτιού, όταν ο κίνδυνος είναι εκεί έξω. Το σκάει με τη βοήθεια του Πουλιού και βρίσκεται σε απόσταση αναπνοής από τα δόντια του Λύκου. Η μάχη μεταξύ τους είναι άγρια. Δυο κυνηγοί ο Χοντρός και ο Γκρινιάρης, εισχωρούν στο δάσος και πέφτουν πάνω στον Πέτρο και τον εξαντλημένο Λύκο. Στην θέα του Λύκου πανικοβάλλονται και αρχίζουν να πυροβολούν προς κάθε κατεύθυνση. Ο Παππούς τρέχει έξω με το όπλο στο χέρι αλλά ο Πέτρος έχει τον έλεγχο των πραγμάτων. Μαζί βάζουν τον Λύκο σε ένα κλουβί και δένουν το κλουβί στην καρότσα του σαραβαλιασμένου αυτοκινήτου του παππού. Ο Λύκος θα πιάσει καλή τιμή στο παζάρι στην πόλη όπου πολύς κόσμος έχει μαζευτεί γύρω απ' το αυτοκίνητο. Όλοι θαυμάζουν τον Πέτρο που έπιασε τον Λύκο. Το πλήθος γιουχάρει και πειράζει τον κλειδωμένο Λύκο. Μολονότι είναι στο κέντρο της προσοχής επειδή κατάφερε αυτό που δε μπόρεσαν να καταφέρουν οι μεγάλοι, ο Πέτρος καταλαβαίνει τις συνέπειες της πράξης του. Πριν είναι πολύ αργά, ανοίγει το κλουβί. Ο Λύκος τρέχει ανάμεσα στο πανικόβλητο πλήθος και χάνεται στα βάθη του δάσους.

2. "The story of Baba" (Η ιστορία του Μπάμπα ), ΟΛΛΑΝΔΙΑ.
Ο Μπάμπα είναι ένας μικρός ελέφαντας που προσπαθεί να βρει το κουράγιο να αντιμετωπίσει το θάνατο του πατέρα του. Η ταινία αποτελεί παράδειγμα της τεχνικής που οι ήρωες είναι σχεδιασμένοι ξεχωριστά από τον χώρο της ζούγκλας. Τα σκηνικά της ζούγκλας είναι ζωγραφισμένα με την τεχνική της ακουαρέλας. Στο τελικό στάδιο, οι ήρωες και τα σκηνικά-φόντα, ενώνονται με την χρήση του ηλεκτρονικού υπολογιστή.

3. "Nο penguin's land" (Δεν επιτρέπεται στους Πιγκουίνους), ΕΛΒΕΤΙΑ.
Η ιστορία ενός πιγκουίνου προσπαθεί να περάσει τα Ελβετικά σύνορα !!! Η ταινία είναι γυρισμένη με την ίδια τεχνική, όπως και η προηγούμενη, αλλά εδώ ο σκηνικός χώρος είναι μια 'ζωντανή' κινηματογράφηση. Όταν τελείωσε η δημιουργία των σχεδίων των πιγκουίνων, έγινε η σύνθεση τους με την κινηματογραφική εικόνα. Έτσι το αποτέλεσμα που βλέπουμε, προέρχεται από την ένωση του κινηματογράφου και της τέχνης του animation. Με την ίδια μέθοδο έχει δημιουργηθεί και η γνωστή ταινία μεγάλου μήκους "Ποιος παγίδεψε τον Roger Rabbit" 1988.

4. "Γέφυρα Tsuribashi" Η τρομακτικότερη κρεμαστή γέφυρα της Ιαπωνίας: Τολμάτε να την διασχίσετε; Η Musou Tsuribashi, γνωστή ως η πιο τρομακτική κρεμαστή γέφυρα της Ιαπωνίας, είναι εξαιρετικά στενή και επικίνδυνη...
Η Musou Tsuribashi, η παλιότερη διατηρούμενη κρεμαστή γέφυρα της Ιαπωνίας, είναι επίσης γνωστή και ως η πιο τρομακτική κρεμαστή γέφυρα της χώρας. Ακόμα και η πρόσβαση σ' αυτήν είναι δύσκολη και επικίνδυνη.
Στην ταινία "Γέφυρα Tsuribashi", ΙΑΠΩΝΙΑ –ΓΕΡΜΑΝΙΑ, η ζωγραφική των ηρώων και των φόντων ακολουθούν την τεχνική των κλασσικών κινούμενων σχεδίων, αλλά εδώ η Ulrike Schulz σχεδιάζει μόνο πάνω στο χαρτί και δεν χρωματίζει τα σχέδια της, αλλά κρατάει με τα περιγράμματα την καθαρότητα και την απλότητα του ασπρόμαυρου γραμμικού σχεδίου.

5. H ταινία "A Traveller's Guide to Global Warming" (Ταξιδιωτικός οδηγός στο φαινόμενο του θερμοκηπίου), ΓΑΛΛΙΑ, δημιουργήθηκε με την τεχνική των κλασσικών κινούμενων σχεδίων. Τα περιγράμματα των σκίτσων σχεδιάστηκαν αρχικά με μαύρο και γαλάζιο μολύβι και στη συνέχεια χρωματίστηκαν με ξυλομπογιές.

6."Written by Gandhi" (Γραμμένο από τον Γκαντι), ΗΠΑ Πανευρωπαϊκή Πρεμιέρα. Προφητικά λόγια του Γκάντι και εικόνες για την σημερινή κατάσταση του πλανήτη. Στην ταινία αυτή βλέπουμε μια πιο σύγχρονη μορφή της τεχνικής των κλασσικών κινούμενων σχεδίων. Εδώ τα σχέδια έχουν δημιουργηθεί μέσω των ηλεκτρονικών υπολογιστών. Έχουν σχεδιαστεί και χρωματιστεί στο computer.

7."The pink cloud" (Το ροζ σύννεφο), ΙΡΑΝ
Μια βόλτα δίπλα στη λίμνη με απρόβλεπτο τέλος. Οι ήρωες είναι σχεδιασμένοι με την τεχνική των κινούμενων σχεδίων, ενώ το περιβάλλον είναι τρισδιάστατος χώρος που έχει παραχθεί μέσω του ηλεκτρονικού υπολογιστή και της τεχνικής του 3D Computer Animation.

8. STEPS (Βήματα) από τους Π. Κατσαχνιά και Κ. Κατράκη, ΕΛΛΑΔΑ.
Κάθε τι, όσο μεγάλο και σπουδαίο κι αν είναι, ξεκινά πάντα με ένα πρώτο βήμα. Αυτή είναι η κεντρική ιδέα της ταινίας, που στηρίζεται αποκλειστικά στην εικόνα για να το υποστηρίξει. Περιγράφει, με τρόπο αφαιρετικό, ιστορικά γεγονότα, αλλά και εικόνες ενός μέλλοντος. Οι δημιουργοί της χρησιμοποίησαν την τεχνική 3D Computer Animation (οι ήρωες και ο χώρος που κινούνται είναι τριών διαστάσεων).

9. SOS! Ζώα σε Κίνδυνο. 4 ταινίες. Παγκόσμια Πρεμιέρα
Σειρά μικρών ταινιών των Β. Κανελλοπούλου και Ά. Κοβώτσου, ΕΛΛΑΔΑ.
Μια διεθνής συμπαραγωγή που συντονίζεται από την Ευρωπαϊκή Τηλεοπτική Ένωση και αποτελείται από επτά ημίωρα επεισόδια που παρουσιάζουν άγρια και περήφανα ζώα που κινδυνεύουν από τις ενέργειες του ανθρώπου οι οποίες βλάπτουν το περιβάλλον τους και τα οδηγούν σε εξαφάνιση. Τις τελευταίες δεκαετίες γίνονται εντατικές μελέτες και προσπάθειες για τη διάσωση άγριων ζώων που κινδυνεύουν.
Η παιδική τηλεοπτική σειρά, "SOS! Ζώα σε Κίνδυνο", παρουσιάζει αυτές τις προσπάθειες στην Δανία, την Ιταλία, την Πολωνία, την Τουρκία, την Αίγυπτο το Ισραήλ και την Ελλάδα.
Κάθε επεισόδιο αναφέρεται σε 4 άγρια ζώα. Για κάθε ζώο, υπάρχει ένα παιδί-ξεναγός (από 8 έως12 χρονών). Το παιδί ακολουθεί τους επιστήμονες στους χώρους δράσης τους, συνήθως στον βιότοπο του ζώου, και βλέπει από κοντά τις απειλές και τα μέτρα προστασίας.

9. Η Οχιά της Μήλου (6΄), ΕΛΛΑΔΑ
Βρισκόμαστε στη Μήλο, με ξεναγό τη Μαριέλλα, μαθήτρια στο δημοτικό σχολείο του νησιού. Η Μαριέλλα ακολουθεί τον βιολόγο Γιάννη Ιωαννίδη, ο οποίος την τελευταία εικοσαετία μελετά την οχιά της Μήλου, ένα εξαιρετικά σπάνιο φίδι που υπάρχει μόνο στη Μήλο και σε τρία γειτονικά νησιά. Στη διαδρομή, η Μαριέλλα αντιλαμβάνεται τους κινδύνους που απειλούν το ζώο, παρακολουθεί την επιστημονική καταγραφή καθώς και τις προσπάθειες που γίνονται για την προστασία του.

10 Η Θαλάσσια χελώνα Καρέτα Καρέτα (6΄), ΕΛΛΑΔΑ
Με ξεναγό τον Κωνσταντίνο, πηγαίνουμε στο Κέντρο Διάσωσης Θαλάσσιας Χελώνας, στη Γλυφάδα. Από εκεί συνεχίζουμε στην Κρήτη. Η βιολόγος Πηνελόπη Γουμενάκη, εκπρόσωπος του συλλόγου προστασίας θαλάσσιας χελώνας «Αρχέλων» παίρνει μαζί της τον Κωνσταντίνο στη μεγάλη παραλία του Ρεθύμνου, όπου γεννούν οι χελώνες. Την παραλία διεκδικούν και οι τουρίστες. Έτσι, κάθε χρόνο οι φωλιές της χελώνας μειώνονται. Το ζώο κινδυνεύει. Ποιά είναι η λύση ώστε να μπορέσουν οι θαλάσσιες χελώνες να συνεχίσουν να γεννούν τα αυγά τους τις καλοκαιρινές νύκτες στην παραλία;

11. Η Καφέ Αρκούδα (6΄)
Ο Βαγγέλης και η Πετρούλα μένουν στη Φλώρινα και ο πατέρας τους είναι βιολόγος επιστημονικός υπεύθυνος του Αρκτούρου, οργάνωσης που εργάζεται για την προστασία της καφέ αρκούδας, ο πληθυσμός της οποίας κινδυνεύει. Τα παιδιά τον ακολουθούν στο βιότοπο του ζώου, δηλαδή στο χώρο της δουλειάς του. Οι δυο βιολόγοι, Λάζαρος Γεωργιάδης και Αλέξανδρος Καραμανλίδης, δείχνουν στα παιδιά το χώρο που ζει η αρκούδα, τι τρώει, πώς αναπαράγεται, πόσο αδύναμα είναι τα μικρά της, πως γίνεται η επιστημονική παρακολούθηση, από τι κινδυνεύει και με ποιο τρόπο προσπαθούν να την προστατεύσουν.

12.Ο Αργυροπελεκάνος (6΄)
H Θεοδώρα κατοικεί στη Β. Ελλάδα, στην περιοχή των λιμνών που ονομάζονται Πρέσπες, ένα μέρος με πολλές αγροτικές και κτηνοτροφικές δραστηριότητες με όμορφη φύση και άγρια ζώα. Πάνω από το σπίτι της πετούν οι Αργυροπελεκάνοι, μεγάλα μεταναστευτικά πουλιά με τεράστια φτερά, που έρχονται στις Πρέσπες για να γεννήσουν και να αναθρέψουν τα μικρά τους μέχρι να μπορέσουν να πετάξουν. Τρέφονται με ψάρια, για αυτό παλιότερα οι ψαράδες της λίμνης τους κυνηγούσαν. Επί πλέον, υπήρχαν και άλλα προβλήματα και έτσι ο πληθυσμός τους συνεχώς μειωνόταν. Όμως, όπως εξήγησε στη Θεοδώρα η βιολόγος Μυρσίνη Μαλακού, οι επιστήμονες έχουν αποδείξει πως οι άνθρωποι και οι πελεκάνοι έχουν κοινά συμφέροντα. Πχ. αν διατηρηθεί σε καλή κατάσταση ο βιότοπος, θα υπάρχουν πολλά ψάρια. Αν προστατευθεί η περιοχή από την επεκτατική διάθεση του ανθρώπου έρχονται πολλοί τουρίστες. Γι αυτό σήμερα, η περιοχή των Πρεσπών είναι προστατευμένη ως Εθνικό Πάρκο.
Οι Αργυροπελεκάνοι πολλαπλασιάσθηκαν και σήμερα πλέον έρχονται εδώ περίπου 1100 ζευγάρια για να φτιάξουν τη φωλιά τους κάθε χρόνο και να γεννήσουν. Η προστασία του πελεκάνου στις Πρέσπες είναι μια ιστορία επιτυχίας και συνύπαρξης, ανθρώπου και άγριων ζώων.

Ταινίες μυθοπλασίας για παιδιά
13. Ο Μότσαρτ στην Κίνα, ΑΥΣΤΡΙΑ ΚΙΝΑ

Ένα αγόρι με ρίζες από την Κίνα και την Αυστρία, καλεί τον φίλο του, τον Ντάνι, να περάσουν μαζί τις καλοκαιρινές διακοπές στο σπίτι του παππού του, στο νησί Χαϊνάν στο νότιο άκρο της Κίνας. Στη βαλίτσα του, κρυφά, μπαίνει ο Μότσαρτ, μια μαριονέτα που έχει ζωντανέψει. Στην Κίνα, ο Ντάνι θα γνωρίσει την Λιν-Λιν, που ο παππούς της έχει κουκλοθέατρο. Ο Μότσαρτ θα ερωτευτεί την πριγκίπισσα της σκιάς και θα βοηθήσει τον παππού να ξαναστήσει το κουκλοθέατρό του. Όταν αυτό θα κινδυνέψει από τοκογλύφους, παιδιά και κούκλες θα κάνουν ό,τι μπορούν για τη σωτηρία του. Μια γοητευτική ιστορία που ενώνει τον Κινέζικο και τον Αυστριακό πολιτισμό και το κουκλοθέατρο με την μουσική. Η Ανατολή συναντά την Δύση σε αυτή την ιστορία κουκλοθεάτρου, μουσικής και αναπάντεχης φιλίας.

14. Τόνυ ο Χρυσοθήρας, Γερμανια .
Ο ήρωας της ταινίας είναι ο εντεκάχρονος Τόνυ Σέντλασεκ, γνωστός ως ΤΟΝΥ Ο ΧΡΥΣΟΘΗΡΑΣ, που ζει έξω απ' το χωριό, στο «σπίτι του χρυσοθήρα» με την μητέρα του και τον σκύλο του τον Στρουπ.
Ο Τόνυ λαχταρά την αποδοχή Χανς Μπέιλ, που τρομοκρατεί το παιδί μαζί με τη συμμορία του. Ο Χανς θέλει να του πάρει τον όρμο του, ένα σημείο που ο Τόνυ πιστεύει ότι θα βρει χρυσό. Μια καραμπίνα και πολεμοφόδια που θα βρει η παιδική συμμορία, θα γίνουν πολύ επικίνδυνα στα χέρια των παιδιών…

15.Ενας Φιλος ακομα της Μαριας Λεωνιδα, ΕΛΛΑΔΑ
Τα παιδιά βοηθούν τα αδέσποτα σκυλιά.

16. Διαφημισεις από την αναποδη
Μια ταινία από Δημοτικό σχολείο Κοσκινού της Ρόδου με τη συνδρομή του δάσκαλου Πάνου Δρακόπουλου.

Δεν υπάρχουν σχόλια: